Organizace dne v MŠ

6,00 - 7,30 hodin

  • příchod dětí - scházení dětí na jedné třídě - spontánní výběrové činnosti a hry dle přání dětí

7,30 - 8,30 hodin

  • rozcházení dětí do svých tříd - ranní hry, činnosti v různých centrech, pohybové aktivity, didaktické činnosti, Raníček – komunitní kruh

8,30 - 8,55 hodin

  • osobní hygiena, sebeobslužné činnosti, dopolední průběžná svačina

9,00 - 11,45 hodin

  • didakticky cílené činnosti dětí řízené pedagogem, které podněcují aktivní učení na základě týdenní motivace, skupinového, individuálního a frontálního charakteru
  • pohybové aktivity v průběhu dne dle potřeby dětí a uvážení učitelky – dle aktuálního počasí a vhodných podmínek ve třídě jsou některé tématické dopolední aktivity směřovány ven
  • pobyt venku : školní zahrada - pohybové aktivity na volných prostranství a herních prvcích zahrady (vždy pod řádným dohledem pedagogů), hry a poznávací činnosti; vycházky do okolí a přírody

11,45 - 12,15 hodin

  • osobní hygiena, oběd, sebeobslužné činnosti, upevňování správných návyků při stolování, kultury jídla
     

12,15 - 14,00 hodin

  • převlékání a odpočinek dětí na lehátku respektující rozdílné potřeby dětí, odpočinek s literární nebo hudebně poslechovou chvilkou, klidové činnosti dle potřeby dětí (individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku - společenské hry, grafické cviky, malování, modelování, didaktické činnosti uplatňující individuální přístup

14,00 - 14,15 hodin

  • osobní hygiena, sebeobslužné činnosti, svačina
     

14,15 - 16,30 hodin

  • rozšířené aktivity v rámci MŠ, zájmová odpolední činnost dle přání dětí, opakování a pokračování v didaktické cílené činnosti, hry /i na zahradě – dle počasí/, individuální rozhovory s rodiči, odchod dětí z MŠ